streda 11. januára 2017

Základy filozofie šamanizmu: etika

Základy filozofie šamanizmu
Toto poznanie o ktorom tu budem písať by sa zdalo snáď nazvať aj určitými pravidlami etiky (aj keď nielen to), ktoré sa avšak významne líšia od kresťanskej etiky.

V šamanizme platí, že akými energiami so seba vyžarujem na okolie také sa mi vrátia, to ako rozmýšľam o druhých to sa uskutoční a mne v mojom živote.

Základom šamanizmu je láska a prajnosť
Avšak ide u úplne inú "lásku" ako hlása kresťanstvo. Kým kresťanstvo hlása lásku predovšetkým v činoch (môže ísť napr. o nezištnú pomoc, filantropiu), v šamanizme ide hlavne o lásku k druhým v mysli a v energeticko myšlienkovom vyžarovaní so seba. V šamanizme sú myšlienky vnímané za veľmi skutočné a myšlienkami pomôžeme druhým ľuďom viac ako činmi.
Úlohou "šamanského" človeka je priať druhým väčší úspech ako by som si doprial sebe a priať druhým menej utrpenia ako mám v živote ja. Treba byť silne prajným človekom. Opak prajnosti je závisť. Závisťou človek vyžaruje so seba energie neprajnosti a neprajnosť sa mu aj vráti. Neprajnosťou a závisťou človek preklína sám seba. Ak človek vyžaruje so seba smerom k druhým prajnosťou, má na adresu druhých v sebe prajné myšlienky, prajnosť sa mu vráti. Prajný človek bude v živote skôr úspešným a bohatým. Závistlivý človek bude svojou závisťou ešte viac neúspešný a chudobný ako bol doteraz. Netreba závisieť bohatým ľuďom, ale treba im priať ešte viac finančného úspechu ako mali doteraz.
                Kresťania sa len ako herci navonok tvária, že je v nich láska, avšak v skutočnosti je v nich závisť a neprajnosť. Kresťanovi jeho temné náboženstvo spôsobuje neschopnosť mať v sebe skutočnú lásku a prajnosť - aj kedy sa o takéto cnosti pokúšal, nie je ich schopný. Kresťania, ktorí sa pojmom láska najviac oháňajú, sú v skutočnosti od nej najďalej. A to nehovorím, len o druhých ale aj o sebe - kým som bol kresťanom nedokázal som mať k druhým skutočnú lásku, ale potom ako som sa zbavil jedu náboženstva, už skutočnej lásky a prajnosti som schopný.

Súcit s neúspešnými a trpiacimi
Ak je niekto neúspešný, trpiaci alebo ho zastihol nejaký negatívny osud, tendencia ľudí (hoci to mnohí navonok nedajú najavo) je v myšlienkach si pomyslieť "dobre mu tak". A s istotou viem povedať, že kresťania nie sú v tejto veci o nič viac etický ako nenáboženskí ľudia.
Úlohou "šamanského" človeka je k človeku ktorého zastihol negatívny osud alebo má nejaké utrpenie byť maximálne súcitný, snažiť sa vžiť do jeho trápení a priať mu to, aby sa s ťažkostí dostal čo najrýchlejšie von alebo aby sa mu ťažkosti a utrpenie aspoň čo najviac zmiernilo.
              Súcit človeka úzko súvisí so srdcovou čakrou, ako hovoria amazonskí šamani - je dobré veľa pracovať so srdcovou čakrou a maximálne si ju aktivizovať.

Ak bude človek pomáhať druhým bude mu pomohnuté
V skutočnosti viac človek pomôže druhým ľuďom energetickými šamanskými technikami ak fyzickou nezištnou pomocou ako to hlásajú kresťania.
Správne je treba pomáhať ľuďom na energetickej úrovni a to môže ísť o rôzne energetické šamanské meditácie na pomoc druhým ľuďom.

Moja osobná skúsenosť: raz som sa rozhodol ísť jeden kopec, ktorý je energetické silové miesto a energetickým uzlom s úmyslom, že keď mám ja dosť veľa problémov a sám sebe si pomôcť v mnohom nedokážem, môžem pomôcť aspoň druhým, aby mali menej utrpenia a viac úspechu. Avšak jedna bytosť, ktorá mi s týmito šamanskými technikami pomáhala, mi telepaticky povedala, že "akými energiami žiariš ty a aké energie vysielaš, také sa ti vrátia" - to teda v praxi znamená, že tým, že som pomáhal druhým aj mne bolo pomohnuté. Sám som cítil ako silné energie lásky a prajnosti sa mi vracali naspäť a posilňovali ma. Neskôr sa tie energie aj pozitívne hmotne premietli v mojom živote.
              Odporúčam aj druhým ľuďom aby robili podobne: získate z toho veľké výhody.

Čierna mágia
istý známy šamanský učenec vysvetľuje aj energetické techniky čiernej mágie. Čierny mág môže robiť svoje povolanie len krátko, pretože rýchlo sa opotrebuje a dopadne veľmi zle s veľkým utrpením. Aké energie čierny mág so seba vyžaruje také sa mu vrátia. Robiť čiernu mágiu je extrémne nebezpečné. Čiernomagický energetický úder sa mágovi okamžite vráti a môže zabiť aj samotného čierneho mága. Obzvlášť zle dopadne čierny mág ak je obeť dobre chránená, vtedy energiu naspäť vyrazí príliš silne a môže ho to zabiť.
A samozrejme všetko platí aj opačne, ak vysielame so seba na druhých ľudí pozitívne energie, prajnosť atď.

Korupcia: bohatnúť na úkor druhých
(až tak priamo to s článkom nesúvisí ale dal som to tu)
Na Slovensku je korupcia extrémne vážnym problémom. Len pre zaujímavosť na Slovensku na zdravotníctvo na obyvateľa ide ešte viac peňazí ako v Česku a napriek tomu je zdravotníctvo v stave ako pomaly v krajine tretieho sveta. Politici sú veľmi nešťastní ľudia plní utrpenia - tým že ľudia na politikov nadávajú, robia na nich čiernu mágiu.
Každý človek, ktorý sa obohacuje na úkor druhých, má na sebe veľmi ťažkú karmu a zarobené peniaze mu nikdy šťastie neprinesú. Podľa môjho názoru väčšina ľudí, ktorí zarobili peniaze na úkor druhých si je úzkostlivo ponechávajú peniaze na bankovom vklade a ani tie peniaze neutrácajú. Alebo si za tie peniaze kúpia veci, ktoré sú im viac na prekážku ako na úžitok - teda peniaze poutrácajú len na veci, ktoré ich robia ešte menej slobodnými a viac nešťastnými.
Karma sa na ľuďoch podieľajúcich sa na korupcii prejaví zväčša ešte v tomto živote a to veľkým utrpením. Kradnúť sa nevypláca.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára