štvrtok 4. januára 2024

Aký zmysel má filozofia? Prečo má význam sa zaoberať filozofiou a spiritualitou?

 Rozhodol som sa napísať článok o téme filozofie a meditácia. Niektorí ľudia majú možno radšej články ako videá :).

Pokúsim sa a o menšiu sériu na túto tému.

Upozornenie: niektoré informácie v tomto článku pre správne pochopenie je potrebné ešte doplniť vo videu. 

Aký zmysel má filozofia?

Kým v minulosti z historických záznamov vieme, že bol o meditáciu a meditačné techniky až taký záujem, že know-how na meditácie, meditačné techniky neboli verejne dostupné, a boli dostupné len pre „zasvätených“, dnes naopak je opačný problém aby vôbec niekto o ne záujem mal.
                      V dnešnej dobe majú o tému filozofia ľudia snáď najnižší záujem v dejinách planéty, čo nie je dobré. Aj aj to málo ľudí ktorý majú záujem o filozofiu vo veľkej väčšine prípadov skončí v toxických formách spirituality ako sú cirkvi, náboženstvá, sekty, pomýlená forma ezoteriky. Pomýlená forma ezoteriky je ešte horšie ako mať úplný nezáujem o filozofiu.

Kresťanstvo
                      Netreba podceniť ani obrovský rozmach letničného kresťanstva v dnešnej dobe a to po celej planéte. Do určitej miery je možno chápať ľudí, že podľahnú letničnému kresťanstvu sektárstvu. Veriacich nudí nudná a vlažná štandardná cirkev, hľadajú hlbšiu spiritualitu, hľadajú vzrušenie, zážitky, zmenené stavy vedomia.
      A len ako taká zaujímavosť, bol som naprosto šokovaný z toho, ako veľmi ambiciózni a úspešní sú letniční kresťania dokonca aj v silne racionalistickom a ateistickom štáte ako je Holandsko. Nebudete veriť, ale v istom stredne veľkom Holandskom meste má akási letničná sekta nielenže veľký úspech ale dokonca tam prevádzkuje aj vlastnú základnú školu, kde štvor ročným deťom natĺkajú do hlavy náboženský fanatizmus. Totižto v Holandsku sa začína škola už pre štvor ročné deti. Raz boli rodičia takéhoto dieťaťa vydesení, keď malý štvor ročný chlapec prišiel domov a tvrdil, že chce zabiť mamu, aby sa to páčilo bohu. Zmanipulovaní rodičia tiež členovia tejto sekty zmenšovali vážnosť tohto problému a tvrdili že deťom v škole púšťali nejaký biblický film zo starého zákona, ktoré dieťa zle pochopilo. Pravda je taká že dané dieťa pochopilo Bibliu veľmi dobre, pretože je tam veľa násilia. Možno dané dieťa videlo scénku biblický príbeh kedy Abrahám mal obetovať Izáka.
Všetky tieto informácie z Holandska nemám nejako sprostredkované z médii ale na základe reálnych známostí, takže obavy, že by sa niekto mediálnou propagandou snažil očierňovať letničiarov možno vylúčiť.
Na jednej strane nám tu rôzni kresťanskí a politickí nacionalistickí politici tvrdia, že musíme deti chrániť pred všadeprítomným LGBT morom, a existujú aj rôzne hoaxy ruskej hybridnej vojny proti západu, ako deti na školách učia aby si zmenili pohlavie, na druhej strane ja mám obavy skôr pred kresťanským morom, kedy chlapec tvrdil že treba zabiť mamu.
Na jednej strane kresťania moslimom vyčítajú, že ich náboženstvo neobsahuje lásku, na strane druhej keď chcel chlapec z kresťanskej sekty podrezať mamu to tiež nie je v poriadku. Kresťania a moslimovia si toho čo nemajú čo vyčítať a to zvlášť v kontexte, celých dejín kresťanstva a islamu, bol islam ďaleko menej násilný ako kresťanstvo.
Ďalej ja nevidím žiaden rozdiel z energetického hľadiska a z pohľadu psychológie medzi fanatickým kresťanstvom a islamom čo do zotročovania duše človeka.
                      Dosť som sa zaoberal aj štúdiom dejín. Obdobie kedy mali v dejinách ľudstva ľudia asi najväčší záujem o tému spirituality bolo obdobie asi jedno storočie pred naším letopočtom až siedme storočie. Aj keď toto obdobie nebolo ideálne, domnievam sa, že asi by som si s ľuďmi z tejto doby rozumel lepšie ako s tými súčasnými. Jednalo sa o rozmach gnosticizmu ktorého pôvod siaha ešte pred Kristom, v tomto období pôsobil aj Kristus, po Kristovi dochádzalo k obrovskému rozmachu pokročilej spirituality gnosticizmu. Do siedmeho storočia mohli ešte slobodne fungovať aj gnostici a pohania, potom ale začalo tvrdé prenasledovanie a masakre všetkých ktorí odmietali katolícku cirkev.
Čo je ale fakt zaujímavé je to, že aj pohania do veľkej miery kresťanom „závideli“ ich silný záujem o spiritualitu a ich asketický život a reagovali na to tak, že vznikali aj určité pohanské kláštory.
Na druhej strane netreba si idealizovať a nekriticky obdivovať ani takzvaných prvých kresťanov. V súčasnej dobe by sme ich nazvali ako manipulatívna sekta, kde sa síce spiritualita praktizovala veľmi intenzívne, fanaticky a asketicky, na druhej strane máme historicky doložené aj dôkazy že kresťanskí vodcovia sľubovali skorý návrat Krista, ľudia v to naozaj verili, popredali všetok svoj majetok a náboženskí vodcovia sa na majetku obohacovali. Spomína to napríklad kritik kresťanstva Celsus. Viacero moderných siekt sú známe tým, že robia niečo podobné. Je to niečo neuveriteľné a fascinujúce, že praktiky či už pravekých alebo súčasných moderných siekt sú veľmi podobné ako náboženskí vodcovia nasľubujú koniec sveta a ľudia popredajú svoj majetok ich náboženským vodcom.
                      Vzhľadom k obrovskému rozmachu siekt najmä letničného kresťanstva, má zmysel hovoriť o sektách podrobnejšie.
Sekty delíme na dve základné druhy. Uzavreté a otvorené.
Vo všeobecnosti je pre sekty typické, že sa snažia uzatvárať sami do seba, nie sú otvorení verejnosti, nie sú transparentní, často sa snažia svojich členov viesť aby potrhali väzby s príbuznými z dôvodu aby ich neodhovárali aby zo sekty vystúpili, vedú ich k tomu aby mali kamarátov a priateľov jedine medzi členmi sekty.
Na druhej strane existujú aj letničné sekty ktoré vedia byť aj trochu „otvorené“, sú otvorené ekumenizmu čo sa týka spolupráce s katolíckou cirkvou a protestantskými cirkvami. Reálne však náboženský fanatizmus a miera zotročovania členov nemusí byť o nič menšia ako pri uzavretých sektách. Táto „otvorenosť“ ale nemusí byť až taká nezištná. Rôzni protestantskí letničiari vidia veľkú príležitosť ako sa spoločenskými náboženskými akciami s katolíckou cirkvou majú možnosť spropagovať svoju sektu aj katolíkom.
************************************
                      Poznámka na okraj: V poslednom čase sa často stretávam aj s moslimskými „evanjelizačnými“ videami. Cieľom tohto videa a Youtube kanála je propagácia islamu, boj proti LGBT a za tradičné hodnoty. Kresťania a moslimovia si môžu podať ruky. Ich evanjelizácia je v mnohom ešte viac sofistikovaná a premyslená ako u fanatických kresťanov.
Videl som aj iné videá kedy v minútovom videu zobrazili nenáboženských ľudí ako násilníkov, ktorí týrajú deti a praktizovanie náboženstva vykreslili ako zdroj rodinnej pohody.
                      Súčasná ezoterika ide tiež dosť zlým smerom. Ezoterika je lepšia ako náboženstvo ale niekedy ezoterika ešte viac vzdialí človeka od pravdy ako keď sa človek spiritualitou vôbec nezaoberá. Ľudia s ezoterickým názorom, často vnímajú ezoteriku len ako určitú formu viery, náboženstva, často do extrémnej miery popierajú racionalitu a racionálne uvažovanie, niekedy dosť pripomínajú tú dievčinu letničnú kresťanku, ktorá tvrdila, že sa vybrala na rande s Ježišom.
Správny spirituálny systém musí reálne fungovať a reálne pomáhať, nie mať len vieru, že funguje.
Ďalší problém ezoterikov je pýcha a povedomie o akejsi falošnej prebudenosti.
Problémom ezoterikov je aj chorá duša, psychika plná komplexov, psychická nevyrovnanosť. Inými slovami sú zanesení zlými energiami, nečistia sa ale mali by robiť meditačné techniky energetického čistenia.
 

Prečo má význam sa zaoberať filozofiou a spiritualitou?

V súčasnej dobe je filozofia skôr subjektívna paveda, filozofia by po správnosti mala fungovať ako veda. Riadiť sa pravidla, že experimentálne otestujete či niečo funguje a riadite sa toho len vtedy keď to funguje.
                     Filozofia a spiritualita je prakticky to isté čo psychológia. Ibaže najväčší problém je ten že psychológia je najzaostalejšia veda z pomedzi všetkých vied a nie je to systém, ktorý by vedel človeku nejako účinne pomôcť v živote.
                     Správny spirituálny systém sa zaoberá aj problematikou osudu, šťastia úspechu, čo je v živote človeka asi tá najdôležitejšia vec aby mal človek minimum utrpenia v tomto svete, avšak racionálne vedné odbory nedajú odpoveď na túto vec.
                     Meditácia je určitá forma práce s duchom alebo energetickým telom človeka. (Obe slová majú v podstate rovnaký význam) Treba si uvedomiť, že energetické telo je skutočné. Preto sa ním oplatí zaoberať.
Slovo psychológia je tiež odvodené od slova psyché to jest duša.
Energetické telo má obrovský vplyv na psychické zdravie a pohodu, jeho zdravie je dôležité aj preto aby si človek nevytváral zbytočné obmedzenia, čo je častý fenomén u ľudí.
Zaoberať sa svojím duchom alebo dušou má veľký význam a zmysel. Fyzické telo to raz umrie a zanikne, ale ducha toho si zoberieme so sebou a ten je večný a nesmrteľný.
Keď sa dokážeme starať o svoje telo, čo je dobré a správne, o čo viac by sme sa mali starať o ducha. Umývame sa, odievame sa, dbáme na zdravú stravu, športujeme, dávame si pozor aby sme nepriberali.
                     Náboženstvo, náboženské modlitby sú tiež určitou formou meditačnej techniky. Je to však aktivita kedy robí človek na sebe čiernu mágiu. Je to aktivita kedy z človeka odteká energia náboženskému egregoru a negatívnym bytostiam ktoré z egregoru čerpajú energiu. Ja ako človek, ktorý bol v minulosti silne aktívny kresťan viem o čom hovorím.
Tiež človeka náboženstvo vylaďuje na zlé energie nízke vibrácie.
Psychológia je príliš zaostalá veda aby vedela, že náboženstvo škodí duši človeka.
Problém spočíva aj v tom, že pri náboženstve je človek zaslepený a programovaný tak aby nerozumel svojmu vlastnému náboženstvu. Kresťanov či moslimov najviac vystihuje, že nemajú potuchy s akými energiami pracujú a ako cez nich prúdia.
Sú akýmsi energetickým káblom napojení na veľmi zlý zdroj energie.
Náboženstvo človeka vedie k necíteniu, nevedomosti a zaslepenosti.
 

Rôzne prístupy spirituálneho systému k fyzickému svetu a telu

Jeden prístup je prísne asketický. Prístup známy v kresťanstve, islame, gnosticizme a joge. Obmedzovanie sexuality, sexualita a telo vnímané za niečo zlé a filozofia úniku z tohto sveta a samsáry.
                     Druhý prístup je mi bližší. Inkarnácia do tohto sveta sa vníma ako to čo sme si slobodne vybrali aby sme chodili do akejsi spirituálnej posilovne trénovať do tohto ťažkého sveta.
Našou úlohou je zvládať život na tejto planéte s čo najmenším utrpením. Má to aj ten význam aby sme tak neživili démonické entity.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára